מנכ"ל יוניטרוניקס, חיים שני בכנס ישראל לחניה תנועה ותחבורה 2018: בנושא חניונים אוטומטיים

שלום רב. אחר הצהריים טובים. לפני שנתחיל כמה מילים באמת בקצרה אעשה את המצגת. החברה שלנו קיימת קרוב ל-30 שנים, חברה ציבורית. כיום בשליטת קרן פימי, יש לנו עשרות שנים ניסיון בתחום המחסנים האוטומטיים, היום פעילים באמצעות 170 מפיצים בעולם וחברות בנות בעולם. כמעט כל מדינה תעשייתית. בתחום החניה האוטומטית חברתנו נתפסת כשחקן המשמעותי ביותר במערכות הגדולות בשוק האמריקאי. אלו מערכות מעל 100 מקומות חניה. בזה אנו מתמקדים ובעיקר בשוק האמריקני.

חיפשנו קונספט טיפה חדש. ניסינו לקחת נושא שנתפס כבעייתי. כמעט אף אחד לא אוהב חניה. כנהגים חניה זו אינה חוויה נעימה, צריכים לעבור אך לא נעימה. היזמים, המתכנים האדריכלים, עבור כולם חניה היא סוג של כאב ראש.

מה שניסתה חברתנו לעשות, בהצלחה חלקית, אבל יחסית יותר טוב מהרבה אחרים בשוק הזה, ניסינו להפוך את החניה למשהו חיובי, לתוסף בבניין שנותן ערך ניסינו לעשות את החניה למשהו מדליק משהו שנעים להשתמש. המערכות האלה שאנו ממתגים אותם בשם יוטרון בארה"ב מכירים יוטרון פחות יוניטרוניקס, המערכות מצמצמות באופן דרמטי את שטח החניה. וההישג האמיתי שלנו היום, שאנו מצליחים לתת דבר שנתפס כ'גיים צ'נג'ר'-GAME CHANGER – בתחום הזה. 

הלקוחות שלנו כמעט כולם מעידים על שיפור דרמטי בפרוייקט. ב -ROI הפרוייקטים נעשים יותר ויותר רווחיים. מצד אחד היזם מקבל פתרון שחוסך לו בעלויות חפירה, בעלויות חציבה, בחומרי בניה, ומקצר את משך הפעולות. פרוייקטים עם שימוש במערכות שלנו הגיעו לסדר גודל של חצי שנה פחות מול האלטרנטיבה הקונבנציונלית. 

מצד שני, החיסכון התפעולי הוא לאורך שנים רבות. המערכת חוסכת באנרגיה לא צריך איתוראן, חוסכים בכח אדם, באוורור, בעלויות ביטוח וכדומה. כדי להגיע לפרמטרים אלו, נדרשנו להעמיד מערכות מאוד אמינות, בעלי איכות מוקפדת, ברמת התכנון, אנחנו לא הרבה שנים בשוק. סך הכל קצת יותר מעשור. והדור האחרון של המערכות שלנו הוא מערכות שאנו קוראים להם יוטרון. עובד בארה"ב רק מ-2013. 

עד היום יוניטרוניקס עשתה מעל 6 מיליון 'טרנזאקציות' של כניסות ויציאות של חניות. מכובד. מספר יפה. פידבק שאנו מקבלים מהשטח- בסך הכל נעים. אחת החברות הצליחה להכניס עשרה מפלסי חניה לתוך מערכת אוטומטית עם ארבעה קומות. סך הכל 4 קומות. חוץ מזה הוא הצליח לחסוך קרוב ל-6 חודשים פחות שבוע בלו"ז הפרוייקט. 

ג'ון פטרס, רוקפרמרס, הכניס חניון בברוקלין, חסך חפירה של שתי קומות, לא הגיע למי תהום, ובנוסף נתן קומת מרתף לסופרמרקט שבעצם הפך להיות הדייר העיקרי של הבניין. הוא יצא עם הצהרה מעניינת שחברתו רוצה לשכפל את את המודל הזה . 

אדריכל פרוייקט ל 375 חניות, הוצג קודם על ידי נתן, 375 מקומות בניו ג'רזי הצליח לצמצם את שטח החניון ב-35% להוסיף 15% יחידות דיור להשכרה, ועל הדרך בריכת שחיה על גג החניון. 

האחרון וכאן ניכנס לפרטים יותר מאוחר, זה אוסקר מעיד על הצלחה משמעותית. בסך הכל, חניון אוטומטי דורש פחות שטח, אנחנו יודעים יותר שטח עיקרי לכל המערכת. הפתרון הוא פתרון שמוסיף ערך אמיתי ללקוח. אנחנו פיתחנו למוצר הזה של יוטרון אפליקציה שהפכה את השימוש במערכות האוטומטיות למאוד נעים, מאוד אינטואיטיבי. מאוד דומה לאפליקציה של 'הובר' למי שמכיר, כאשר אתה מזמין את הנהג, רואה היכן הרכב שמגיע. היכן נמצא הרכב, את מסלול הרכב, מתי הוא יגיע, ואם מאיזו סיבה המערכת מחליטה לדלג עליך, אתה מבין את זה. תחושת השליטה ללקוח הופכת את כל הסיפור להרבה יותר נעים. הפתרון כפי שאמרתי, אנחנו נותנים תחזוקה 24/7 בתוך הטריטוריות בארה"ב בהן אנו פעילים. זה מביא את הלקוח, מקבל את המערכת, שירות וזה תמיד זמין.

אי אפשר להתעלם מכך שחניה אוטומטית נתפסת כסיכון. היזמים, הלקוחות שלנו הם מאוד שמרניים. עושים כל דבר לגדר את הסיכון. ובאופן טבעי, לקוח כזה שרוצה להתמודד עם סיכון גבוה ואנו מציעים לו פתרון שאולי ייתן לו ערך, שם אותנו במקום שרוב הלקוחות שלנו אלו לא לקוחות שאין להם ברירה. אלא לקוחות שהפיתוי הכספי, שהערך שהפרויקט מקבל, שווה להם מול האלטרנטיבה של שמרנות קצת יותר גבוהה. הפיצוי היחידי שאנו מסוגלים לתת כאן הוא טכנולוגיה טובה, מוקפדת איכויות מאוד גבוהות, הכל מגיע לשורה התחתונה. אנחנו עוד לא יושבים בשוק האמריקאי. הפתרון כרגע עובד מול ארלי אדופטר- early adopters, יש לא מעט בשוק כל כך גדול. הזכירו את הנושא של טעינה חשמלית. 

בסוף השנה הנוכחית אנו מתחילים עם התקנת המערכת הראשונה שלנו, שלא רק תומכת בחניה וטעינה אוטומטית לרכבים חשמליים. הפתרון כולל ממשק מלא מסודר לכניסה ויציאה של רכבים אוטונומיים. זה הולך להיות החניון הראשון בעולם שיכלול ממשק מלא עבור הרכבים האוטונומיים.

 

כמה מילים על הפרוייקט. בווסט הוליווד אנו מדברים על מתקן חניה שמשמש עובדים ומבקרים. השרטוט מביא את הלייאוט הראשוני כפי שקיבלנו, זה המצב לפני שהגענו. בחלק העליון בצפון בנין העיריה, באמצע 68 מקומות חניה. פשוט מגרש חניה. המגרש הזה לא עמד בתקינה של אותה עירייה לספק 200 מקומות חניה. דרישה נוספת שרואים בפינה העליונה,  (בסרטון) שימוש לרכב משאית  אספקה שצריכה להיכנס דרך אותו מתחם. העיריה עברה מפתרון שהתחיל בצורה קונבציונאלי, שמציע 200 מקומות חניה. הפתרון לא מצליח לתת מענה בפינה למעלה כפי שאתם רואים למשאית השירות, והפתרון מגיע למצב שהמרחק לבנין מגורים הוא כ-3 מטר. 10 פיט לבניין העיריה, המבנה גובה חלונות העיריה ובנין המגורים נחסמים עם חניון מצד שמאל. הפתרון האוטומטי שהצענו והתקנו,  מבוסס מערכת אוטומטית מכניסים ומוציאים 100 רכבים כניסה ויציאה בכל שעה.

הצלחנו לייצר פיאצה ללקוח בין בנין העיריה לבין החניון. זה הפך להיות למקום לעובדים לארוחת צהריים, הפסקות הצהריים.

שטח מאוד גדול ומרווח בין בנין המגורים בדרום לחניון. בסך הכל פתרון שהפך להיות מאוד מוצלח ומעניין מבחינת הלקוח. זו האילוסטרציה. רואים את החתך בתלת מימד. זה מי שדיבר קודם על אדריכלות התמונה אומרת המון.

הפתרון עצמו זכה במספר פרסים, אדריכלות, תכנון וביצוע. מן הסתם, זה גם פתרון ירוק, שקיבל בארה"ב זה אומר גם כסף. בנושא של מיסוי. (יש סרטון אם אפשר להציגו, 3 דקות)

 

לגבי מכבי אש. אני חייב להודות, שאנחנו לא פעילים בישראל. אז איננו יודעים מה קורה עם מכבי אש. מכירים היטב את הכללים בארה"ב יתכן שזה שם יותר קשה ויותר קל, כי הרגולציה יחסית מחמירה, מצד שני מאוד גרועה. אנו יודעים בדיוק מה רוצים מאיתנו, מה אין טעם לנסות ומה כן. אבל הדרישות הן לא פשוטות.

שאלה: זה תחום יחסית חדש. ישנן כמה חברות שמתחרות, והשאלה אם כל החברות עובדות בצורה שיכולות להחליף זו את זו אם אחת פושטת רגל. התחום יכנס לכמות שונה של חברות שיש היום, והשאלה מה קורה במידה וחברה לא יכולה להמשיך לתת שירות?

– בארה"ב ישנו ארגון, התקינה, ושיטות העבודה הן שונות. המצב הוא שלא חברה אחת תוכל להחליף חברה אחרת. אין מה לעשות מבחינה זו. מצד שני, המתחרים עובדים בצורה מאוד ברורה והדוקה וטובה ביחד. עובדים יחד מול הרגולציות נציגי החברות ישבו בוועדות התקינה של הכיבוי האש האמריקני, יושבים בגופי התקינה של קליפורניה, ניו ג'רזי, ניו-יורק, והתוצאה היא עבודה משותפת. לא עובדים במצב שישנה תקינה שאחת החברות לא מסוגלת לעמוד בה.

מצד שני, הרגולציה מאוד מחמירה. דרישה שהיצרן, תהלכי העיבוד יעברו אישור ספציפי על ידי גופי תקינה אמריקאים. כל הציוד החשמלי, יש תקנות בטיחות מאוד מוגדרות. התהליכים מגדירים רף כניסה, יחסית גבוה, ומספר המקרים שאנו מכירים כאן שהיו בישראל, של חברות שהגיעו למצב שהן לא מסוגלות יותר לתמוך בשוק, לא אמר שזה לא קיים. היה מקרה כזה בארה"ב זה מאוד חריג. סיטואציה שלא רואים בנוף.

תודה רבה לכולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.