עירן גולדפרב, מנכ"ל פארקינג 38, על שימוש בחניונים אוטומטיים כפתרון למצוקת החניה
אחר הצהריים טובים. תודה רבה לפיני קבסה, מארגן הכנס. בהחלט משנה לשנה הכנס נראה מושקע ומושקע יותר, וכמובן זו הזדמנות לפגוש את הקולגות ולראות מה קורה בענף שלנו. או שיחות מחוץ לפרוטוקול לדבר עם היועצים, מחלקות התנועה האגפים.
הדגש במפגש השנה, לראות איך אפשר לשכנע את הרגולטורים, הגופים הציבוריים להצטרף ליוזמה ולשלב חניונים אוטומטיים גדולים בתוך מערך החניה פה, בארץ הקודש. אין שום סיבה שבארץ זה לא יקרה. בסין, אירופה וארה"ב ישנם פרוייקטים מאוד גדולים שפותרים את בעיית החניה. פה בארץ ישנה מצוקת חניה אדירה. אם אנו ניקח ביום יש 24 שעות, לא נוכל להוסיף עוד דקה לשעון. זה עדיין יישאר 25 שעות. נפחית מזה את שעות השינה, שעות העבודה, השעות הפרטיות, שעות הפקקים, יישאר זמן אותו שורפים על חניות. ציבוריות, ניקח כל אחד היום לביתו, אם אין לו חניה מסודרת במרכזים הצפופים בטח הוא מפסיד חצי שעה בכל יום, וזה מצטבר לשעות על גבי שעות, בטח שזה הפסד למשק. פארקינג 38 שמה לעצמה יעד לספק פתרון עבור בעיית החניה. צריכה מילת כותרת שתניע את הגלגלים ותרתום את השותפים לתהליך. הלקוחות, הספקים, העובדים. משם נתקדם ולנסות לייצר פתרון טוב. להביא גם ערך מוסף לשוק. לא רק מחיר. במסגרת הערך המוסף יצרנו שותפות אסטרטגית עם חברת FA חברה סינית שקיימת קרוב ל-40 שנה. הקונצרן עצמו בתוך הרובוטיקה. ראשית הסינים יודעים להעתיק טוב ולשפר, ושלוש תוספת ייצור בזול כדי להביא משהו לעולם. חלק מהטכנולוגיות שלהן נמצאות כבר בארץ, אנו נמצאים בתהליך התקנה. הפתרונות חניה מבוססים רובוטיקה, מתקדמת שלוקחים את הרכב, כפי שבעלי המקצוע פה מכירים ויודעים, ללא שימוש בפלטות. כמובן כל זה חוסך בכל העלויות מסביב. חברה ותיקה, המפרט שבנינו יחד איתם, לשוק הישראלי הוא מפרט שלמעשה כמעט אירופאי מלא, הדבר היחיד שהוא לא אירופאי הוא הברזל שמגיע מסין. שאר הרכיבים בעלי תקינה אירופאית.
קו המוצרים נותן מענה לא רק לחניונים רובוטיים כי אם גם לחניונים אוטומטיים חצי אוטומטיים משטחי סיבוב. בירושלים יש לנו כמה פרוייקטים, גילינו שלעזור ליזמים לגשר בין הקומות חוסך כסף רב. זה פתרון נחמד, יעיל מבחינת פתרון והשוק מאמץ את זה בשמחה. יש לנו קרוב לעשרה פרויקטים בירושלים. ושלושה מהם כבר סיימנו.
שטח חניון רואים את השטח המבוזבז שאפשר לנצלו לטובת חניות נוספות. כמובן, בחניון אוטומטי רובוטי יש חיסכון בשטח, בגובה, באנרגיה. בזמן, הפחתת זיהום אוויר ושמירה על שלמות הרכב – מה שלא קורה בחניונים רגילים. ידוע ומפורסם ששליש מהתאונות קורות בחניה. ובוודאי שזה גם ערך מוסף. לא באתי לשכנע אתכם לעושת חניונים אוטומטיים. אני רוצה לדבר על פרויקטים. מבחינת חניון רובוטי, מדברים על המוביל שלוקח את הרכב מהצמיגים ומובילו למקום החניה המיועד, עם כל האמצעים המשלימים: מסועים, מעליות, משטחי סיבוב.
בדגם שכולל בתוכו 178 מקומות חניה, מורכב מ-6 מערכות בתצורה של שאטלים לכל מערכת רובוט. מהירות 90 מטר לדקה, זמן ממוצע לקבלת הרכב 80 שניות.
חניון אוטומטי- פלטות שזזות מובילות את הרכב למקום. בחניות קטנות משתמשים בפלטות ובגדולות בחניון רובוטי. החניון שאני מציג בתמונה, חניון בתצורה של שאטלים, חניון ציבורי משולב עם אמצעי תשלום נמצא בניו-זילנד, אפשר לראות את הגישה, ירידה כמובן שהכניסה לחניון היא קומה מינוס אחד, קומת הקרקע מנוצלת לשימושים לטובת כלל הציבור, גינות חנויות וכיוצא בזה. הכניסה לחניון נראית כמו כניסה רגילה לכל דבר, בזכוכית נראה את כל אמצעי התשלום. וזיהוי. הכניסה לחניון אותם מכלולים שמכירים חברות כמו אפ קו, כניסה לחדר מעבר- חדר מעבר הזה בחניון הזה משטח הסיבוב למעשה הסיבוב מתבצע כדי לחסוך זמן בקליטת הרכב, זה דורש כמובן תא גדול יותר, יועצי תנועה אוהבים את זה כי אפשר לומר שאנו נותנים מענה לנגישות. היום הנה. כמה צריך? 4 מטר 3.80?
לפחות רוחב. אנחנו מדברים על 6 מטר. מאוד נוח גם למשתמשים שהם צריכים עזרה מיוחדת בכניסה או יציאה. כמובן משטח סיבוב עם מיישרים. כך נראה החניון הריק לפני האכלוס. שאטלים. כך נראה החניון כשהוא מאוכלס.
הדגם הזה כולל בתוכו 178 מקומות חניה, מורכב מ-6 מערכות בתצורה של שאטלים לכל מערכת רובוט. מהירות 90 מטר לדקה, זמן ממוצע לקבלת הרכב 80 שניות. פרוייקט שהושלם בשנת 2010. נתן, יכול להעיד שהיה בפרוייקט: הייתי וראיתי. יש פה גם חותמת כשרות של נתן שטראוס. מדד שטראוס. יצאת שטראוס. אוקיי.
החניון הבא שאראה לכם, הוא חניון בעיר שיאן- בסין, עיר תיירותית, בפרוייקט הזה שהוא די דומה לרמת אביב מרכז מסחרי, חנויות, 1016 מקומות חניה. מבט צידי על החתכים אפשר לראות בדיוק את הגב של החניון- שנמצא למעשה בגב הבנין. חזית הבנין היא החזית המסחרית. בחלק האחורי, כולל הפרשי גבהים.
תיכף ניכנס לסרטון עצמו. זה הצילום האחורי של המבנה, של החניון שהוא קומות לגובה ומתחת לאדמה. מי שהספיק לראות את החניון הוא מוצג על המסך הגדול שלנו בכניסה, השתדלנו להביא את זה בגדול. הסינים אוהבים להביא דברים בגדול. הבאנו מסך גדול להציג את זה, את אותו רעיון. אנחנו רואים תנועה עירונית איזור עירוני, אורבני. יש אפילו רכבי BMW בסין. כניסה לחניון, הזדהות. שילוט והכוונה את הנהג לתא הקליטה שלו. אמצעי בטיחות מקביל גובה לפי רכבים מסויימים. שלט הכוונה, מכוון את הנהג ומודיע לו שהוא נמצא בפרוביז'ן. לחיצה פשוטה. עכשיו השער נסגר. אפשר לראות את הטיימר מצד שמאל שבוחן את הזמן. סנסורים בודקים ומאתרים את הרכב שנכנס. כבר מסובבים אותו. למעשה פה נכנס השאטל לפעולה. לוקח את הרכב, מעבירו לשאטל. השאטל הזה משייט עכשיו עם המעלית עד לגובה קומה רצויה.
אנחנו רואים 45 שניות מגיע כמעט לקומה, 60 שניות הוא בקומה. הרכב מונח על מסילות, והשאטל חוזר למקומו. באותו זמן פועלים שאטלים אחרים, רובוטים אחרים ויכולים לטפל ככה ב-1000 רכבים. כמובן שחניון כזה דורש חדר בקרה. לטפל בו. אבל בטח הוא חוסך מבחינת אנרגיה זמן, חוסך את הכאב ראש. מכירים את חניון מגדל אביב. מגדלי אביב. 7 קומות של עשן. לא נעים. חוויה בכלל לא נעימה. רואים פה את איתור הרכב. תשלום, המערכת מחזירה את הרכב. יציאה החוצה.
אם זה פועל בסין, וזה פועל בארה"ב ובאירופה, אין שום סיבה שלא יהיו חניונים של 1000 מקומות חניה בארץ
חברים, אם זה פועל בסין, וזה פועל בארה"ב ובאירופה, אין שום סיבה שלא יהיו חניונים של 1000 מקומות חניה בארץ. לא מדברים על התחדשות עירונית זה אנו מבינים. זה בסדר. מתחמים של שימושים ציבוריים, גינות מיותרות, העיריות משוועות למקומות חניה, משיטים רגולציות על היזמים עצמם, בסופו של דבר גם אם יורידו את תקני החניה, עדיין אנשים ימשיכו לקנות רכבים. זה לא יוריד מאנשים. לא מונע קניית רכבים. היום לכל משפחה ישנם שני רכבים. חניון הזה מורכב מ-8 מערכות של שאטלים. כל מערכת יש לה רובוט משטח סיבוב ושאטל קומתי. זמן קבלת רכב ממוצע 90 שניות. הפרוייקט הושלם בשנת 2015. אני מקווה שיצא סיור לסין, נצרף בעלי מקצוע ונצא לחניון לראותו בצורה חיה איך הוא עובד. פרוייקט נוסף שאציג בהיבטים גדולים לא חניון של 1000 מקומות, בנין AGILE במזרח אסיה. המטה שלה נמצא בגואנזו'. בנין קטן 80 קומות עגול. מערכות שיודעות לייצר אנרגיה. בנין מאוד משוכלל. וכך נראה חתך של החניון בתוך המגדל. למעשה, המערכת יודעת להשתלב בטווי ובגיאומטריה של המגדל. נתן היית שם נכון? עוד פעם יצאת נתן. כן.
חניון של 342 מקומות חניה, עם רובוט. ומעלית שיודעת לזוז בצורה אליפטית. כך זה נראה בצילומים. אנחנו כמובן ביקרנו שם ביום ראשון (ביום ראשון לא עובדים בחו"ל) יכולנו להיות ממש בתוך החניון וזו הסיבה שאין רכבים. החניון כולל 4 סטים של מערכות עגורן. זמן קבלת רכב ממוצעת כ-90 שניות. הפרוייקט הושלם בשנת 2012, למעשה עד היום מתפקד בצורה נקיה. פרוייקטים קטנים יותר מתאים להתחדשות עירונית, אין צורך שניכנס אליהם. מכירים את הפלטות. את הנושא העברתי בהרצאה קודמת מתי כדאי להשתמש. יושבים פה בעלי מקצוע שלכל אחד אינטרס. כל אחד בתחום חניה. כולם צריכים את כולם. בלי היועצים שיגידו שחסרים מקומות חניה לא יודעים לתת פתרונות בטח לא יקחו היכן שלא צריך. יחד עם זאת, אפשר לומר שבאמצעות שיתוף פעולה נוכל להתניע פרוייקט גדול, לא רק איתנו ולא משנה מי יעשה את זה. פה בארץ, אין שום סיבה שלא יהיו פרוייקטים גדולים. לא צריכים לפגר מבחינת ביצוע, ובהחלט אני מאחל לכולנו בהצלחה, לחברים לעוסקים בתחום ושנראה פרי בעמלנו.