iparking

iparking

חניה תנועה ותחבורה

עופר קולקר_640x419

אדריכל עופר קולקר: עלות הקמת חניונים

אחת הבעיות העיקריות שכמעט לא מדברים עליה היא העלות של הקמת חניונים. עלות הקמת חניונים היא בערך בין 100,000 ל-200,000 על מקום חניה. אם מדברים על חניון כיכר הבימה ששם השקיעו 200,000 ₪ במקום חניה אנחנו צריכים להוריד לסדרי גודל של כ-70,000 ₪. כלומר מפחיתים מהמחיר הממוצע כ-20-30% מהעלות, זאת מבלי להוריד א' את העלות לתקני החניה שיש בהוראות תכנון חניונים.

 בסך הכל זו פעולה. כאשר אתה מגדיל את רווחת הנוסע, ומקטין את העלויות זה עשוי על ידי סדרה של אלמנטים בין היתר תכנון קונסטרוקטיבי נכון. תכנון תנועה נכון. כל שטח החניון צמצום שטחי התנועה ויחד עם זה אי פגיעה ברווחת החונה ברווחת המתנועע בחניון. 

שאלה: בסופו של דבר בקרוב לא יהיו אנשים בחניונים זה יהיו רובוטים איך נערכים לזה?

בסופו של דבר- אם יהיו החניונים מלאים בחניות רובוטיות- יהיו יותר יעילים ויותר משרתים את המשתמש או את המכונית, באופן שבו אנחנו מתחילים את החיסכון החיסכון יהיה עוד יותר גדול ניתן יהיה לאחסן יותר מכוניות בשטחים יותר מצומצמים.

תוכל לתת דוגמא לפרוייקט בנושא החניונים?

-אני משתתף במכרז של תיקון החניונים של הנתיבים המהירים. זה שני חניוני ענק שעומדים לקום במכרז עכשיו אחד בשפיים, של 7,000 מקומות חניה, והאחר בראשון לציון 3,500 מקומות חניה.

החניון שרובכם מכירים- חניון גבעון בתל אביב. תנועה ספירלית מפתחים של 15 מטר ולא 16.5 מטר כמקובל. אין עמודים בין מקומות החניה. חניה נוחה ומרווחת למרות שהיא שני שליש השטח מחניון מקובל. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן