ד"ר אשר, פורום קהלת

"החניה בחינם היא אסון גדול. יוצרת את כל הבעיות. הפתרון זה לא תחבורה ציבורית. ולא שיתופית. ולא התקנים. כל אלו יסתדרו אם יש תשלום".

אחרי הדיבורים על הפתרונות אני צריך להודות במחילה אנחנו בפתרון של כל הבעיות הפתרון בטווח הקצר, הפתרון בטווח ארוך זה פשוט לשלם על החניה. החניה בחינם היא אסון גדול. יוצרת את כל הבעיות. הפתרון זה לא תחבורה ציבורית. ולא שיתופית. ולא התקנים. כל אלו יסתדרו אם יש תשלום. כל הבעיות של לא מוצאים מקום חניה- תמיד ימצאו את החניה. ברגע שהחניה בתשלום- אז אנשים אני בעד כל פתרון.

ברגע שמשלמים על תחבורה ברכב פרטי אנשים יעדיפו תחבורה ציבורית. אין חניה. כי זה לא חינם.

ולכן, אנחנו מסתכלים על כל הבעיה של פתרונות בעיות החניה הפתרון הוא פשוט פתרון מאוד פשוט שמחייב על החניה מחיר שמגיע למיצוי מירבי של מקומות החניה. כשמסתכלים על הקושי לעשות את זה- קושי שצריך למצוא פתרון ולזה אנו מרכזים את כל האנרגיות שלנו, איך מגיעים.

לא רוצים לוותר על הדמוקרטיה, אבל רוצים להציב מנגנונים פוליטיים שיאפשרו לראש עיר את הפתרון הנכון, המובן מאליו שיש משאב יקר וחשוב צריכים לשלם עליו אם אתה רוצה לעשות בזה שימוש. כפי שכרגע שמענו. ולכן זה הקדמה מאיפה אנחנו באים.

אנחנו יודעים את התשובה ואיך מגיעים לשם- יש כמה רעיונות שבקצרה נפרוס.

אנחנו קיבלנו השראה ממי שכתב בנושא המחיר הגבוה של החניה בחינם. שנבין כמה בעיות נוצרו מזה. כל הכנס אמר את הבעיות שנוצרות מזה שהחניה בחינם. לא  מוצאים חניה. יושב אדם שאולי נסע לחו"ל והוא תופס את המקום.

היחס בין חניה ללא חניה מבחינת נדל"ן- לקויה. הכל בחינם לכן לא מוצאים. אם זה יהיה בתשלום- כולם היו מוצאים. לכן לעשות עוד מקומות חניה היה יורד. הכסף עכשיו נמצא כדי לממן את הדברים האלו. הייתה הכנסה מאוד גדולה מהמקומות האלו.

"יש בעיה של צדק חלוקתי - האנשים הכי עשירים הכי אמידים זה אנשים עם מכוניות. ולכן התפיסה שהמחיר הגבוה של החניה בחינם זה דבר שאצלנו מובן מאליו"

יש גם בעיה של צדק חלוקתי – האנשים הכי עשירים הכי אמידים זה אנשים עם מכוניות. ולכן התפיסה שהמחיר הגבוה של החניה בחינם זה דבר שאצלנו מובן מאליו, והשאלה למה אם הפתרון כל כך מובן מאליו למה זה לא מובן מאליו לכולם? אז זאת שאלה טובה.

בכל מקרה, דבר אחד- המחיר דבר שמתבקש מהפתרון שלנו- שצריכים לכל הפחות לא תו חניה חינם כל מי שרוצה לעשות שימוש במשאב הסופר יקר והחשוב הזה – חניה ישלם לפי שוויו. גם כן היום המחיר מקומות כחול לבן זה 5 ₪ יש הרבה מאוד מקומות שגם כחול לבן תמיד המחיר לא מספיק גבוה. אנו מאוד תומכים במהלך שיעלו את המחיר האחיד במקומות הומים. לדעתי צריך להיות 10 ₪ שיהיה מחיר אחיד ארצי. ולכן אנחנו חושבים שהפתרון צריך להיות תמחור הוגן וסביר של מקומות החניה. למה זאת הבעיה הפוליטית- אז אנחנו יש לנו אנחנו חושבים שהבעיה לא מצליחים לתגמל את התושבים. מוותרים על מקומות החניה. העירייה מקבלת מזה הרבה כסף והרבה תועלת במקום שתזרים יותר טוב של החניה.

למה בסך הכל האזרחים לא כולם תומכים בדבר הזה?

הם יכולים להוריד את הארנונה לאפס. לא היה צריך לשלם ארנונה ההכנסות היו כל כך גדולות. יש לך חברה של חניונים עם 100,000 בעלי מניות לא נותנים לעצמם מקומות חניה חינם. הם מנהלים את החניון בצורה עסקית ואחר כך מטפלים ברווחים.

הרעיון למצוא מנגנון פוליטי שייתן אפשרות לתגמל את האזרח, את התושב, על זה שהוא לא מקבל חניה חינם אלא מקבל את פירות החניה. מה שאנחנו חושבים בסופו של דבר- הפתרון הפוליטי תמורה כספית מובנית ויש לנו כמה מנגנונים.

מה שיותר חשוב- זה הראש המנטליות צריכים לעשות דרך.

לתת לאזרח להרגיש שהוא מרוויח מזה. אנו חושבים שיש דרך לתגמל ישירות פשוט לשלוח צ'ק לאזרח על החניה. מקבלים הטבה במספר ריאלי שאפשר למצוא חניה. אפשר להוסיף בארנונה שכתוב החזר חניה. בסופו של דבר המטרה שיהיה מודל- להוציא לדרך להבטיח לאזרח שהוא יראה את הפירות של התמחור של החניה. זה בסך הכל הפתרון שאנו מציעים.

גד ליאור- תודה רבה. אם כי אני אם לא תהיה לאדם חניה ליד הבית, דיירים מקבלים בחינם את החניה ליד הבית? מה ישלמו עליה?

הכל מתחיל ונגמר אם יש תחבורה ציבורית כמו שיש בצרפת, גרמניה הולנד וכו'. לא צריך אוטו. יש לי חבר בברלין לא צריך אוטו.

אצלנו מי שרוצה להגיע- בשעות היום אפילו מירוחם לנהריה- צריך לקחת יומיים חופש. פחות או יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.