האם עיריית תל אביב בולמת את המעבר לכלי רכב חשמליים?

הרכב החשמלי. טעינה בברצלונה
חברת EV-Edge ואמות השקעות חתמו על הסכם להתקנת כ-100 עמדות טעינה למכוניות חשמליות צילום: EV EDGE

חברת סנטרל פארק בע"מ התבשרה בימים האחרונים על ידי עיריית תל אביב כי שטחי הטעינה בחניוניה לא יוכרו כארנונה לחניה ומעתה יוסבו לארנונה כללית. המשמעות היא שהחברה תיאלץ לשלם ארנונה על סה"כ כ-400 ₪ למ"ר במקום כ-60 ₪ כפי ששולם עד כה. המשמעות של מהלך זה הוא מניעת הכדאיות של בעלי החניונים לשלב עמדות טעינה חשמליות בחניוניהם או להעלות את מחירי החניה משולבי הטעינה בהתאם וכך למעשה עלול להיבלם המעבר ההדרגתי לכלי רכב חשמליים אותו מנסה המדינה לעודד בשנים האחרונות.

"בעוד שממשלת ישראל, ביד אחת, מציעה סבסוד לחניונים המשלבים עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים עיריית תל אביב בחרה, ביד השניה, לנקוט צעד יוצא דופן ובלתי מוסבר וליצור מכשול במעבר לכלי רכב חשמליים אשר מונעים זיהום אוויר ומייעלים את ניצול האנרגיה", אומר מנכ"ל חברת החניונים סנטרל פארק , עמית קדם.

 

לדברי קדם חברת סנטרל פארק פועלת בכלל חניוניה בכדי לשלב עמדות טעינה בתוך כלל החניונים שלה במטרה להיערך לשינויים העירוניים והגלובליים המתרחשים בעשור האחרון, ובמטרה לעודד כניסת רכבים חשמליים אל תוך הערים בהם פועלת החברה בכל רחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.