מיום שישי: זכיין חדש יפעיל את הקו האדום בירושלים, במקום חברת סיטיפס

הרכבת הקלה בירושלים

חברת כפיר שזכתה במכרז להפעלת הקו האדום, אחראית על הארכת הקו מפסגת זאב לנווה יעקב ומתחנת הר הרצל למרכז הרפואי הדסה-עין כרם. כמו כן, החברה אחראית על הקמת התוואי הירוק משכונת גילה להר הצופים, כולל שלוחות למלחה וגבעת שאול והפעלתו.

מפעיל חדש לרכבת הקלה בירושלים. חברת כפיר שזכתה במכרז להפעלת הרכבת הקלה בירושלים, תחל ביום שישי הקרוב (16 אפריל) להפעיל את הקו האדום, במקום חברת סיטיפס, שהפעילה את הקו בעשור האחרון. בשלב זה, השירות לנוסע, ימי ושעות הפעילות ותדירות הרכבות ימשכו כסדרן, ללא שינויים.

חברת כפיר, הנמצאת בבעלות משותפת של חברת CAF הספרדית וחברת שפיר הנדסה הישראלית, זכתה במכרז ה-J-NET לפני כשנתיים. במסגרת זאת, חברת כפיר תחליף את סיטיפס בתפעול הקו האדום במתכונת הנוכחית, תהיה אחראית על הארכת הקו האדום מפסגת זאב ועד לנווה יעקב בצפון העיר ומתחנת הר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם בדרומה. כמו כן, החברה אחראית על הקמת התוואי הירוק משכונת גילה בדרום העיר ועד להר הצופים בצפון, עם שלוחות למלחה וגבעת שאול.

עם השלמת הארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק, ייסעו ברכבת הקלה בירושלים כ-400 אלף נוסעים ביום, שייהנו ממערך תחבורה ציבורית מתקדם, בטוח ואמין. הרכבת הקלה תוביל את הנוסעים מהשכונות למוקדי התעסוקה, האקדמיה, הבריאות, המסחר, התרבות והפנאי בעיר בנוחות ובמהירות. בימים אלה מושלמות עבודות התשתית להארכת התוואי האדום, לקראת הפעלתו המלאה בעוד כשנה וחצי. עבודות התשתית לתוואי הירוק נמצאות גם הן בעיצומן וצפויות להיחנך בתוך ארבע שנים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב: “ירושלים בירתנו הייתה העיר הראשונה בישראל שבה הופעלה מערכת הסעת המונים מתקדמת, כבר לפני עשור. עם תום תקופת הזיכיון, אני מודה לזכיין היוצא ‘סיטיפס’, ומברכת את הזכיין החדש ‘כפיר’, אשר יפעיל את הקו הקיים ויבצע את הארכתו לנווה יעקב בצפון העיר ולמרכז הרפואי הדסה עין כרם בדרומה. חברת ‘כפיר’ מקימה עבורנו גם את ‘הקו הירוק’ משכונת גילה להר הצופים. תוך שנים ספורות תהיה ירושלים הראשונה להפעיל רשת תחבורה ציבורית חכמה המציעה כיסוי רחב של חלקי העיר, ושירות זמין ואיכותי לתושבים ולמיליוני המבקרים בבירה”.

התוואי האדום החל לפעול בשנת 2011,מדי יום נוסעים בקו כ-160 אלף נוסעים, בתדירות של 6 דקות בממוצע לאורך כל שעות הפעילות. במקביל להשלמת העבודות להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק, נערכים להשלמת המכרז להקמת ותפעול הקו הכחול, לאורך 31 קילומטרים, משכונות גילה ועד לרמת אשכול ושכונת רמות. הקו צפוי להתחיל לפעול לקראת 2030.

התוואי האדום של הרכבת הקלה בירושלים החל לפעול בשנת 2011 ויצר מהפכה תחבורתית והתחדשות עירונית בבירה. מדי יום נוסעים בקו כ-160 אלף נוסעים, הנהנים מנסיעה ברכבת הקלה בתדירות של 6 דקות בממוצע לאורך כל שעות הפעילות.

הקו האדום הביא להתעוררות של מתחמים שלמים ברחבי העיר, ולפריחת מרכז העיר, בזכות הפיתוח העירוני שקדם לו. רחוב יפו, שנחשב לאחד הרחובות המזוהמים בישראל, הפך לאחד הרחובות הירוקים בארץ. מספר הולכי הרגל ברחוב יפו גדל ב-25% והעסקים הפעילים בו נהנים בשנים האחרונות מפריחה עסקית. בנוסף לזאת, 15% מבעלי רכב פרטי המתגוררים בסמוך לקו האדום, בוחרים להשאיר את הרכב בחניה מדי יום ומשתמשים ברכבת כדי לנוע ברחבי העיר.

במקביל להשלמת העבודות להארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק, נערכים בימים אלה לקראת השלמת המכרז להקמת ותפעול הקו הכחול, שישתרע לאורך 31 קילומטרים, משכונות גילה בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפונה ולו שתי שלוחות: מגאולה לרמת אשכול בצפון, ומתחנת החאן למלחה בדרום העיר.

הקו יכלול בתוכו את הפרוזדור הסגול, שיחבר את הדסה עין כרם וקרית הספורט במלחה לגוננים ואזור תעשיה תלפיות, עם אופציה להארכה לארמון הנציב. בימים אלה מקודמים תהליכי התכנון של הקו ובמקביל פורסם המכרז לעבודות התשתית לקראת הנחת המסילות. הקו צפוי להתחיל לפעול לקראת 2030. עם השלמתו כ-250 אלף נוסעים ייהנו ממנו ביום, ויוכלו לתכנן ולבצע נסיעות ברשת, הכוללת שלושה תוואים.

ביום חמישי תפתח חברת כפיר מרכז שירות חדש לנוסעי הקו האדום, במתחם הסינמה סיטי בירושלים. המרכז יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00 בבוקר ועד 17:00 ובימי שישי וערבי חג, בין השעות 09:00 בבוקר ועד 13:00 בצהריים. המרכז יחליף את מרכז השירות של סיטיפס במרכז כלל, שיפסיק את פעילותו היום.

המרכז יעניק מידע מפורט על מסלול הקו, שעות פעילות, לוחות זמנים, תעריפי הנסיעה וההנחות לזכאים ויאפשר רכישת כרטיסים לנסיעה ברכבת הקלה, הנפקת כרטיסי רב-קו ועדכון הפרופילים בכרטיס. זאת, לצד טיפול בכרטיסים פגומים, חידוש כרטיסים במקרה של אובדן או גניבה וטיפול באבדות ומציאות.

לצד המרכז יפעל מוקד טלפוני 2779*, הכולל מערכת מענה קולי וצוות נציגי שירות טלפוני שיעניקו מידע מפורט ושירות במגוון נושאים בהם תוואי המסלול, מיקום התחנות, תעריפי הנסיעה, לוחות הזמנים, נקודות רכישת והנפקת כרטיסים, עדכונים שוטפים בזמן אמת ועוד. המוקד יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 07:00 בבוקר ועד 20:00 ובימי שישי וערבי חג, בין השעות 07:00 בבוקר ועד 13:00 בצהריים. במוצאי שבת וחג יפעל המוקד כשעה לאחר צאת השבת/החג ועד השעה 23:00.

ניתן יהיה לפנות לחברה גם באמצעות אתר האינטרנט לשירות הנוסעים: www.cfir.co.il ובפייסבוק.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *