יניב ריבלין מנכ”ל בירד BIRD בכנס ישראל לחניה ותחבורה 2019 :
יש הזדמנות לשינוי בעזרת הקורקינטים השיתופיים להוריד את כמות הנסיעות ברכבים הפרטיים ולהפחית את בעיית זיהום האוויר המטורפת בישראל
אז מי שלא זיהה- נכנס ג'ימי קרי עם הבירד BIRD. אנחנו הפתרון של הקילומטר האשון והאחרון. שיתופי יעיל מהיר זול. בדיוק גיל (לייזר) דיבר עכשיו תוך עשרה ימים אפשר להיכנס לעיר ולהכניס את השירות. מדברים על קורקטינטים שיתופים. אנחנו בעיצומה של מהפיכה. משפחה ממוצעת מוציאה 30,000 ₪ על מכוניות שלרוב או שתקועים בפקקים או שנשארת בבית. אנו מדינה מספר אחד ב-OECD עם עומס בכבישים המדינה אחרינו ספרד. עד 2025, מיליון מכוניות ביום יכנסו אל תל אביב. ועוד לא התחלנו אפילו לדבר על בעיית זיהום האוויר המטורפת שבממוצע כל אדם שעולה עם רכב פרטי לטווח של קילומטר זה עוד 0.4 קילוגרם של פחמן דו חמצני שנכנס אל האוזון שלנו.
ההזדמנות שלנו לשינוי- וההכרח הוא עכשיו להוריד את כמות הנסיעות ברכבים פרטיים. אנחנו מתמקדים בקילומטר הראשון והאחרון. מעל 45% מהנסיעות בארצות הברית הן מתחת ל-3 מייל בתוך ערים שזה מטורף. בירושלים אפשר לראות ש-91% מהנסיעות מתקיימות בתוך העיר. אנחנו בכנס חניה. אפשר במקום חניה אחת להכניס 15 קורקינטים שיתופיים של BIRD ולהוריד את כל הענין של המכוניות. אנחנו רגילים מאוד לראות את הרחובות שלנו בצורה הזאת ואנחנו לוקחים את זה בצורה טריוויאלית.
אבל איזה מדהים אם הם היו נראים ככה עם אופניים קורקינטים. לא היה רחוק היום, זה תחילת המאה ה-20 שהרחוב היה להרבה דברים.
היה מלא חיים. זו אותה פינת קרן רחוב בשנות ה-40. פי 2 ממה שהיא היום בניו-יורק. אנחנו מאמינים ש'בבירד' מטרתנו לייצר את הדרך השלישית לקורקינטים לאופניים וליצור פתרון נוסף ויעיל שבאמת יצליח להוביל את כמות המכוניות האדירות מהכבישים. חיפשנו מה יגרום לשינוי של הצרכן. ניסינו אופניים חשמליים ו'הפאונדר' (המייסד) שלנו שאמו הייתה נהגת אוטובוס במשך 30 שנה ונשבע שיפתור את בעיית המייל (Mile) האחרון הגיע למסקנה, שקורקינטים זה הפתרון היעיל ביותר לעשותו.
לנו זה נראה מאוד טריויאלי מה שקורה בתל אביב, עם מאות הדו חשמלי, זו תופעה שמאוד מאוד בישראל בגלל הרצון להוריד את המכוניות מהכבישים.
איך בירד עובדת? בצורה מאוד פשוטה.
הכל נעשה דרך האפליקציה. דרך המובייל. מורידים את האפליקציה סורקים את הבר-קוד מתחילים בנסיעה. כל המערכת היא פורסים את הקורקינטים לאחר מכן, כשהסוללה נגמרת יש לנו את הכלכלה השיתופית. צפרים. אנשים כמוני כמוכם. שבאים אוספים את הכלים מטעינים ומשחררים אותם למחרת בבוקר על מנת לשמור על הסדר הציבורי. זו עוד אפשרות נהדרת לאנשים להרוויח כסף תוך כדי שינה. המטרה שלנו באמת היא לעבוד ביחד עם ערים על מנת לאפשר לערים לקבל החלטה. דיברו על החלטות חכמות בעזרת דאטה- לעבוד בשיתוף פעולה עם הערים שיוכלו לקבל החלטות חכמות בקשר לעריהם. אנחנו יצרנו פלטפורמה שבה אנחנו נותנים נתונים בזמן אמת לעיריות, של נתוני שימוש. ותחשבו איזה מדהים זה יכול להיות שהערים יכולות לקבל החלטות בקשר לאיזה שבילי אופניים ואיפה לייצר. בצורה מאוד פשוטה דרך הדאטה שאנחנו נותנים להם. בשנה הראשונה החברה הוקמה לפני שנה וחצי בסך הכל. כבר בשווי של שני מיליארד דולר. היה לנו העונג להיות בישראל בתל אביב העיר השניה מחוץ לארצות הברית. אנו מעל 150 ערים בעולם. בשנה הראשונה עשינו מעל 10 מיליון נסיעות. מעל 2.1 'יוזרס' שרק לשם השוואה, הובר ליפט וכדומה, בשנת הפעילות הראשונה עשו פחות ממיליון נסיעות.
המהפיכה נמצאת פה. אתמול השקנו קמפיין של חלוקת קסדות.
בירד בישראל השקנו פה באוגוסט האחרון בתל אביב, מאז אנחנו גם ברמת גן, גבעתיים ונכנסים לערים נוספות. אנחנו מקבלים פניות על בסיס יוי ונשמח להמשיך את השירות ולהיות גם בירושלים. נתוני השימוש בישראל גבוהים אפילו מהממוצע העולמי מכיוון שאנשים בישראל הבינו שקורקינטים שיתופיים זה הפתרון להוריד את העומס בכבישים. ואני מאחל לכולנו וקורא לכולנו להצטרף למהפכה הזאת.
תודה רבה.
גד ליאור-זה דווקא דבר שעובד. אופניים וקורקינטים. רק כשאתה נוסע ברחובות תל אביב אתה יוצא מדעתך. מימין עוקף אופניים מצד שמאל נכנס… אתה פשוט משתגע. צריך פשוט לנסוע בזהירות זה בהחלט תורם לאיכות הסביבה.