עמית קדם, מנכ"ל סנטרל פארק

עופר- עמית קדם, מנכ"ל סנטרל פארק, בסוף יש גם מפעילים ויש גם יזמים. הם גם רואים את החכמה הגדולה בישראל?

עמית קדם: אני חושב שחלק מהבעיה היא שמסתכלים מבחוץ על מערכות חניה, איזו מערכת הכי טובה מכל המערכות? המערכת הכי טובה היא המערכת שמפעיל אותה צוות מיומן. ולצערי אני לא נתקל הרבה בצוותים מיומנים. הייתי אומר שהאדם ינצח. והתחום הזה באופן מסורתי לא משך אליו מספיק כח אדם מיומן. לא היו קורסים. אני חושב שמי שהתחיל את המהפיכה זה פיני (קבסה). בעצם זה שהוא ייסד את מגזין חניה לפני כ-18 שנה. אמרו יש מגזין אין חניה. זה יותר אנשים מקצוענים לתחום הזה.

כשיש כנס כזה- מבינים שזה מקצוע. ניקח לדוגמא את האירווזיון שיש השבוע. לא חושב שיש בית מלון שלא נערך לאירווזיון. עשו התאמת מחירים. אפילו לא היו צריכים לחשוב. המערכות עושות התאמה אוטומטית כשהתפוסה עולה המחיר משתנה. כולם ערוכים לזה.

כמה מפעילי חניונים נערכו לאירווזיון? אני בספק אם אפשר לספור אותם על אצבע. הנתונים כולם נמצאים במערכות. מערכות תיבא יש למעלה מ-100 דוחות. כמה מפעילים ולא דווקא הסמנכ"ל או המנכ"ל. כמה בסוף מנהל החניון בכמה דוחות משתמש?

-תראה מדברים הרבה על נושא חניה חכמה. הדבר הכי מטופש במדינת ישראל, שהתחבורה הציבורית שווה לעולם שלישי וזה חלק מהדברים. כי באמת אין ברירה אלא לחנות כשאין תחבורה ציבורית. יכולה להיות תחבורה ציבורית אם יסכימו לנטוש את הרכב הפרטי. עיריית תל אביב בוחרים לתת חניה מסובסדת לתושבי העיר ולהגדיל את המחיר לשאר האנשים- בבוקר אינך מוצא חניה. 

עופר- אתה בעד להגדיל את המחיר?

עמית- אני בעד להשתמש בחניון בצורה יעילה. זה אומר שהוא ברוב הזמן בתפוסה קרוב למלאה. הרבה פעמים זה להוריד את המחיר עבור החניון שמעבר לפינה. הנתונים נמצאים במערכת הבקרה. רק צריך לחפור. להסתכל בהם להשתמש בהם. ולהביא אנשים לא רק לחניון שעל שדרות רוטשילד אלא גם לחניון ברחוב הסמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.