פאנל בכנס חניה ותחבורה בהנחיית עופר פטרסבורג : חניה במספרים

עופר: חיים, בוא נתחיל, שנה שעברה עשינו סקר מאוד מעניין שדיבר על מחירים שמשלמים על חניונים בישראל אחרי ששילמו בניו-יורק מיליון דולר על מקום חניה. אנחנו בדרך?

חיים- מיליון דולר לא, אבל מאה עשרים כן, זה כבר קורה. 500-550. אומרים כולם תשקיעו בנדל"ן, תשקיעו בחניה. לא שולל על הסף. למשל, מתחיל שוק כזה, במתחם בפתח תקוה, ארבעת המגדלים שבונים במקום אוסם, מתחם בסר, מתחיל סוג של סחר בחניות כי כולם מבינים שהמתחם הזה וגם דרומה לו, כל מקומות החניה שם – יאפשרו גישה מאוד מהירה לתחנת הרכבת הקלה שתוביל לתל אביב. מקומות החניה ימכרו במחיר מסוים, וכבר היום בין 30-40% יותר. כשהמגדלים יבנו נראה מחירים יותר גבוהים.

עופר- יכול להיות מגדלים בלי סוג של חניה? כמו שקורה במקומות אחרים בעולם שאתה אומר אין חניה?

חיים-אין דבר כזה. מה שיכול לקרות זה שתקן החניה יורד. לנושא של תחבורה ציבורית. מה שיכול לקרות עוד מהדיון הקודם- שבבנין החדש תקן החניה ירד. אבל תמיד ליד יש בנין עם תקן חניה ישן. או עם שימוש חורג. למשל מה קורה בתל אביב במלונות. בנייני משרדים הפכו לבתי מלון והתופעה הזאת תלך ותגדל בעשור הקרוב. במלונאות תקן החניה הוא מינימלי. 

עופר- ראיתי מלון אדיר ענק שנברא עכשיו בדרום תל אביב בלי חניה.

חיים-מלון חדש נבנה – כן. אבל בנייני משרדים אם מסביב למלונות, מתחת לזה אתה תמצא עשרות ומאות מקומות חניה.

אבל הבניין הסמוך נבנה עם תקן חניה . מה הטכנולוגיה שתטפל מה התפעול? לכן בלי חניה אי אפשר. אם אומרים פה השמאי שבפרוייקט חדש שבמקרה מוכר לנו, כבר בעוד שנתיים שלוש יריבו על חניות ולמרות שיש שם רכבת קלה, כל התיאוריה של הרגולטורים תקטן ב20-30% לכן אין מצב כזה. היית הולך לקניון לעשות קניות בלי חניה? תגיד אחת מהנשים שעושה קניה בסופר אצל רמי לוי או בשופרסל ושמוכנה לא לנסוע עם האוטו לשם. אין דבר כזה.

-זה אחד הכשלונות של שוק האוכל בארץ שלא הצליח.

-שוק האוכל זה בילוי. אנו מדברים על סופרים. קיום.

אתה צריך ללכת לקנות הקניה השבועית. אין קניון אין חניה לא תלך לסופר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.