כנס חניה שמוליק סיימון פנגו

שמוליק סיימון סמנכ"ל פיתוח פנגו

 

מנחה הפאנל : אתם בפנגו מנסים כל הזמן להפתיע ולהכניס שירותים חדשים בנושא החניון. עשר שנים מהיום מה אנחנו צפויים למצוא בפנגו?

-צהריים טובים. אני סמנכ"ל פיתוח עסקי בפנגו. אנחנו בפנגו רק למי שלא מכיר- נותנים, מעבר לחניה, פתרונות אחרים, אנחנו רואים את עצמנו כנותנים מענה באקו סיסטמה בישראל. לכן אנו מציעים בתוך העולם הזה בוודאי חניונים.

אבל שירותים נוספים שעוזרים כמו מיפוי חניונים יש לנו שינויי רכב. וכו' וגם עכשיו פתחנו סוכנות ביטוח. פנגו. אפשר לקנות פוליסת רכב. אנחנו מציעים בסוף בלחיצה אחת מהנייד שלך, מגוון פתרונות לצרכים של הנהג ברכב.

מנחה: עשר שנים מהיום איפה פנגו תהיה מה החזון?

שמוליק: כשאנחנו מסתכלים קדימה ואומרים אנו רוצים פתרונות לרכב, אז אנחנו מדברים על חווית משתמש ואחרי זה עוד כמה פרטים טכנולוגים כשמדברים מי המשתמש. האם זה הנהג או שיכול להיות שזה הרכב. כשמסתכלים קדימה, בוודאי בשלב המאוחר יותר, הטכנולוגיות בארץ עם היצרניות דיברו על זה וגם הקהל מכיר ויודע, הרכב עצמו כנראה ייסע לבד. יצטרכו להניע אותו 'טריגרים' שהם לא קשורים לרכב אלא ל'יוזרים'.

אם זה המעגל המשפחתי שיניע את הרכב, האם זה העסק שינהל עבור העובדים את הרכב ויניע ממקום למקום ואז יכנס לחניון. בחניון החכם, לא יחכה לו שומר, הרעיון שהחוויה עם הטכנולוגיה לזהות את הרכבים על בסיס רכיבים של IOT יוכלו לשמש את הנהגים או את הרכבים לחוויה שהיא חוויה ללא עם פתרונות ניוד בתוך החניון. יש פה כמה חברות שכבר שמו את הסנסורים שלהם. כמעט כולכם נוגעים בדברים האלה ומנסים לייעל את החניון.

לכן בעוד עשור, כשהרכב יכנס יניידו אותו למקום המתאים וכמובן, הוא יבצע עוד שירותים בחניון.

-חברות כמו פנגו ומובילאיי יהפכו להיות חלק מהרכב ולא כאפליקציה. פנגו תהיה שירות אפליקציה מי שישתמש בה- הנהגים או היוזרים. היא בוודאי תשמש כבאפר גם לרכב כדי לתקשר עם הרכב ועם שאר השירותים. למשל טעינה חשמלית. בטווח הזה- אמנם מדברים רחוק, אבל אנו רוצים לדבר על פתרונות של כאן ועכשיו.

להכניס לחוות חוויה של כביש 6 בחניון זה לא בשמים. זה יכולת גם כאן ועכשיו ובעוד שנה וזה קורה. אנחנו רואים פתרונות עם הרשויות. שכן מנסים את זה. ובהכרח זה יכול לעבוד.

אתן דוגמא אחרונה שמדברת על מיקום החניונים ועל מה שעושים עם הרגולציה- אנחנו פנגו זכתה לאחרונה שהמסר העיקרי בניסוי- שנתיבי איילון עם משרד התחבורה אומרים ניתן תמריצים חיובים כדי לגעת בבעית הגודש. יהיו חניונים. יצטרכו לנהל את החניה ואז יקרו שני מצבים. אלטרנטיבות לנסיעה.

מיקום החניה ישתנה בחנה וסע כמו שרואים במקומות אחרים. וכל הדבר הזה מצטרך להיות מנוהל באמצעים טכנולוגיים שכולם מדברים על זה. וזה עכשיו מתחיל לפרוח. וכמובן ככאלו שמחזיקים ויודעים להגיד זה הפלטפורמה שכולם מתחברים אליה שזה כמובן פנגו.

שמוליק סיימון, בראיון בכנס חניה תנועה ותחבורה 2019 - עם נעה חדד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.