תבור אילן, סגן נשיא לפיתוח עסקי, חברת Arrive

נעים מאוד אני תבור אילן.  בעבר יסדתי חברה בשנת 2012, בשם קודי, היינו הראשונים בארץ לעשות פתרון של תשלום מהנייד לחניון. עמית קדם היה החלוץ בתחום.חניון הירקון כבר ב-2012. פתרון שאתם היום מכירים כפנגו וסלו פארק. הבנו שחברות טובות וגדלות מאיתנו מתעסקות בתחום הזה. וכמות היוזרים שלהם, והחלטנו לקחת את הפתרון הזה ובעצם יצאנו לארצות הברית.

אז בקצרה, לפני שנה, רכשה אותנו חברה אמריקאית בשם פארק וויז. שמנהלת היום סדר גודל של כ-8,000 חניונים, זה פתרון שיש בו מפות ומיפוי של כל החניונים ואופציה להזמין מראש ב-4000 מתוך 8,000 החניונים.

היא זיהתה שכל נושא האפליקציה יוזרים, והזמנת חניה מראש הוא נורא נחמד, אבל בסופו של דבר הדרך להצלחה היא שיתופי פעולה כמו אמזון שהשקיעה בחברה לפני חצי שנה.

קצת על החזון שלנו, ארייב- שם החברה מלמעלה. ארייב מתעסקת היום לכל מה שקשור לקחת את הדאטה הזה ולספקו לחברות כמו טיקט מסטר. אמזון. חברות כמו פורד. שמשתמשות בטכנולוגיות שלנו ובעצם להגיד- הנה הדאטה שלנו תקחו את זה ותמכרו אתם. ובעצם יצרנו המון שיתופי פעולה בשנה האחרונה. כמו שאמרתי אמזון יצרני רכב. חברות מיפוי גוגל אמזון וכו'.

אז מה אנחנו עושים היום?

היום אנחנו מספקים פתרון ה'לאסט מייל'. רוב האנשים לא מתכננים את החניה מראש. מה שפיתחנו- את היכולת שאתה נכנס לחניון המהיר. עם מצלמות זיהוי רכב לא קורה בארצות הברית. המצלמות בין 85-90% במקרה הטוב ומחפשים פתרון שהוא 100%. בעצם מה שאנחנו מתמקדים בסנטר באררץ זה טכנולוגיות שמספקות 100%

חלק משיתפי הפעולה כמו תיבא שישראל עושה חיל ובעצם אנחנו עושים פתרון כמו בלוטוס. העיקר שזה יעבוד. חברות כמו אמזון שרוצות להכניס משאית שתפזר חבילות צריכים 100% הצלחה.

אז חניה יושב בשלושה מקרים מאוד מפתיע, אבל חניה הפכה להיות משהו מאוד סקסי. כשרציתי לגייס כספים לפני שנתיים לא הסתכלו עליי. היום זה במרכז. אם זה 'מוביליטי' זה 'סרביס'.

יש כאן שלושה דברים: אחד זה כל הנושא של חברות כמו הובר, ליפט, בד שהיו כאן, הם צריכים היום חניה. גם אם היום אתם רואים את הקורקינטים ברחוב- זה לא יישאר כך לעד. הם יצטרכו להיות מאוחסנים. וגם יש הזדמנות של חנה וסע. חניון שנמצא שני מייל ממקום מסוים ולא כל כך מצליח יכול להיות החניון הכי זול ומוצלח באמצעות שיתוף פעולה. גם נושא הלוגיסטיקה איפה מטעינים, איפה שומרים אותם וכו'. החניון יהפוך להיות בעצם כמו דיוטי פרי יהיה בו הכל. קורקינטים איסוף חבילות. וכו'.

כל נושא ה-OEN יצרני הרכב, היום יש להם את כל הדשבורד – בארץ זה שוק של חברות מסוימות. בארצות הברית כמו אאודי, פורד. הם רוצים להטמיע את הפתרון בתוך הרכב ולעשות 'טרנזקציה' לתוך האוטו.

והדבר האחרון- ערים חכמות. חברות כמו פנגו בישראל או סלולפארק וחברות נוספות שנותנות פתרון מקצה לקצה. לא מספיק רק חניונים צריך גם וגם. ובעצם באמצעות חברות כמונו שפתוחות ל-B2B זה יכול להיות פתוח לגוגל מפס חניונים על ידנו וחניית רחוב על ידי פס פארק.

טוב אז לסיכום יש לנו את אתמול, היה מישהו לפני המכונה בכסף, כרגע יש לנו פתרון שהוא מבוסס על מה שאנחנו קוראים אתה לוקח כרטיס סורק את הברקוד, ומחר זה מה שקורה בישראל אבל הרבה יותר.

נושא 'הוויס' הוא חזק, אני אוכל להגיד- אלכסה תמצאי לי חניה– היא תגיד היכן יש חניה ותיכנס לחניון. הכל יהפוך להיות וויס ולא יהיהה יותר פתיחת אפליקציות. כמובן הכל בתוך הרכב. בלי מגע אדם. אז כפי שאתם רואים יש לנו את האפליקציה שת"פ עם חברות הרכב, בעתיד מכוניות אוטונומיות.

בעצם היום אנחנו שותפים עם כל מיני חברות, מ'טיקט מאסטר' שמוכרים כרטיס להופעה ומשלבים איתו חניה, דרך חברות תעופה. מזמינים כרטיס טיסה אפשר להזמין חניה בשדה התעופה. חברות כמו פישמן שזה כמו עזריאלי למשל. לתת להם את הפתרון. וי וורק. חברות כמו גוגל וכו'.

ואחרונים כמובן כל 'האופרטורים', בסופו של דבר מחפשים מערכת שהיא מערכת אחת שיכולה לתת הרבה מעבר לתשלום. אם זה CRM מרקטינג-

לא מחפשים הם עושים בארץ זה לא קורה אמנם. זו הופכת להיות תוכנה מעבר לשם. זה ניהול מנועים. ניהול דאטה וכן הלאה. אלו השת"פים שדיברתי עליהם.

כמו שאתם רואים יש לוגואים מאוד מרשימים מכל מיני קבוצות בארצות הברית של בייסבול, חברות כמו טיקט מאסטר פורד. ווי וורק עכשיו אנחנו עובדים. וכל מיני שת"פים של ערים חכמות.

נדלג לסרטון.

תודה רבה. אמזון השקיעה אצלנו אנו עושים פרוייקטים מאוד מעניינים. בעוד 3 שנים מהיום חבילות יגיעו בתוך האוטו בכל ארצות הברית אנו מקווים להיות אלו שיאפשרו את זה תודה רבה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.